لوتوس از جدیدترین ابرخودروی خود به نام تئوری 1 رونمایی کرد و هدف آن نشان دادن چشم انداز این شرکت برای آینده خودروهای برقی با کارایی بالا بود. این رونمایی را می توان بخش مهمی از تعهد لوتوس به انتقال کامل به خودروهای الکتریکی دانست و در عین حال به فلسفه ایجاد خودروهای سبک وزن وفادار ماند.
Concept Theory 1 ظاهری اسپرت و تهاجمی با طراحی چشمگیر و درهای باز و باز دارد. به گفته St. لوتوس در توسعه خودروهای سبک وزن هدف این خودرو کمتر از 1588 کیلوگرم است. بسیار سبک تر از مدل های اخیر لوتوس مانند Eltere.
با توجه به بیانیه مطبوعاتی لوتوس، تئوری 1 از یک باتری کوچک 70 کیلووات ساعتی استفاده می کند که برای پایین نگه داشتن خودرو انتخاب شده است. اما می تواند تا حدود 418 کیلومتر دوام بیاورد. موتور چهار چرخ متحرک این خودرو 987 اسب بخار قدرت دارد و می تواند در کمتر از 2.5 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد.
طراحی بیرونی تئوری 1 به خصوص قسمت عقب خیره کننده است. چراغ های جلوی بسیار باریک، اسپویلر عقب بلند و جلوپنجره بزرگ به کانسپت جدید لوتوس ظاهری منحصر به فرد، تهاجمی و سریع و فوق مدرن می بخشد که هرگز در هیچ خودروی دیگری ندیده بودیم.
در داخل خودرو، تئوری 1 از رابط غیر خطی استفاده می کند. بدنه اصلی خودرو از فیبر کربن ساخته شده و صندلی راننده در وسط قرار دارد. در ردیف دوم مسافران دو صندلی جداگانه وجود دارد. این پیکربندی علاوه بر کاهش وزن، به بهینه سازی فضا نیز کمک می کند.
تئوری 1 پر از فناوری های پیشرفته است. آینه های جانبی با دو نمایشگر هدآپ جایگزین شده اند که نشانه های خود را از دوربین های بدنه می گیرند. هر سه صندلی این خودرو به بلندگوهای استریو KEF مجهز شده اند.
صندلی راننده لوتوس کانسپت از محصول جدیدی بهره می برد که توسط MotorSkins توسعه یافته است. این ویژگی شامل بالشتک ها یا پدهای هوا است که در پارچه صندلی ادغام شده است و می تواند بازخورد لمسی از جمله ماساژ راننده را به راننده ارائه دهد. به عنوان مثال، هنگامی که خودرو از عقب به تئوری 1 نزدیک می شود، تورم این لنت ها حسی شبیه به یک لحظه بر روی شانه های راننده ایجاد می کند.
یکی از جالب ترین ویژگی های داخلی استفاده از قطره های هوا به عنوان “دکمه های دوخت” در کابین است. در این حالت، دکمهها فقط در صورت نیاز ظاهر میشوند و به این ترتیب به شلوغی کمتر فضای داخلی کمک میکنند. به عنوان مثال، هنگامی که یک تماس دریافتی دریافت می کنید، دکمه ای برای پاسخ به آن ظاهر می شود.
لوتوس تاکید کرده است که تئوری 1 تنها یک ایده با هدف ارائه بستری برای نشان دادن توانایی های تیم تحقیق و توسعه این شرکت است و ممکن است واقعیت را نبیند. با این حال، لوتوس می گوید از فناوری و نور استفاده شده در این مدل در خودروهای برقی و اسپرت آینده خود استفاده خواهد کرد.
دیدگاهتان را بنویسید