گزارش شده است که اینتل در رقابت برای طراحی و ساخت تراشه برای پلی استیشن 6 سونی در سال 2022 شکست خورد و این امر مانع از تلاش های این شرکت برای توسعه تجارت جدید تولید تراشه (Intel Foundry) شد.
تلاشهای اینتل برای شکست دادن AMD و TSMC در مناقصه طراحی و ساخت دستگاه پلیاستیشن 6 به میلیاردها دلار درآمد و هزاران واحد در ماه منجر میشد که نشاندهنده موفقیت بزرگی برای تجارت ریختهگری اینتل است.
به طور معمول، کنسولهای سونی بیش از 100 میلیون دستگاه در یک دهه به فروش میرسانند. طراحی و ساخت پردازنده های کنسول بازی سود بیشتری نسبت به چیزهایی مانند پردازنده های هوشمند دارد. اما این یک کسبوکار پایدار است که میتواند از فناوریهایی که شرکت قبلاً توسعه داده است استفاده کند.
به گزارش رویترز، اختلاف بر سر قیمت پردازنده مانع از پیوستن اینتل به سونی شد. مذاکرات بین دو شرکت در سال 2022 چندین ماه طول کشید و جلسات زیادی بین مدیران عامل و تیم های ارشد برگزار شد. در نهایت AMD موفق شد برنده مناقصه شود و تیم آبی را شکست دهد.
سخنگوی اینتل در مورد شکست این شرکت به رویترز گفت: ما به شدت با این توضیح موافق نیستیم؛ اما نمیخواهیم درباره مذاکرات فعلی یا آنچه ممکن است برای مشتریان اتفاق بیفتد، اظهار نظر کنیم.
آخرین نسل از بازی های سونی از تراشه های AMD پشتیبانی می کنند. هفته گذشته، سونی از پلی استیشن 5 پرو رونمایی کرد و اعلام کرد که تا سال 2023، نزدیک به 21 میلیون دستگاه از نسل اول پلی استیشن 5 به فروش خواهد رسید.
توسعه دهندگان پردازنده های کنسول بازی اغلب سعی می کنند سازگاری قبلی را حفظ کنند تا کاربران بتوانند بازی های قدیمی را روی سخت افزار جدیدتر اجرا کنند. تغییر از یک پردازنده AMD در پلی استیشن 5 به یک پردازنده اینتل خطر ناسازگاری را به همراه داشت. این موضوع مورد بحث بین مهندسان و مدیران اینتل و سونی بود.
تیم آبی در تلاش برای یافتن راه حلی روان برای اولین فرآیند تولید 18 آمپر (1.8 نانومتر) خود است. گفته می شود اگر اینتل موفق به توسعه پردازنده پلی استیشن 6 شود، می تواند بیش از پنج سال کارخانه تراشه خود را تضمین کند.
دیدگاهتان را بنویسید