به گزارش رویترز، کمیسیون رقابت هند (CCI) اخیراً از سامسونگ و شیائومی و چندین سازنده دیگر گوشیهای هوشمند به دلیل همکاری با آمازون و فلیپکارت، یکی از بزرگترین خردهفروشهای آنلاین هند انتقاد کرده است.
سامسونگ و شیائومی محصولات خود را در آمازون و فلیپ کارت می فروختند که قوانین ضد تراست هند را نقض می کند. این ترتیب به برخی از خرده فروشان مزیت منحصر به فردی را به ضرر سایر مشاغل و مصرف کنندگان داده است.
این اقدام شرکتی منجر به رقابت کمتر در بازار تلفن همراه هند شده است و مصرف کنندگان از طیف متنوع و رقابتی محصولات بهره نخواهند برد. به گفته کمیسیون رقابت هند، این شرکت ها با انعقاد قراردادهای انحصاری دسترسی به محصولات را محدود کرده اند و در غیر این صورت بازار را از طرف خود دستکاری کرده اند. این موضوع باعث شده تا فروشندگان خرد و مستقل نتوانند رقابت موثری در بازار داشته باشند و در نتیجه مصرف کنندگان نیز متضرر شوند.
یکی از عوامل مهم در این زمینه نقش پلتفرم های بزرگی مانند آمازون و فلیپ کارت است. این پلتفرم ها می توانند با مشارکت با تولیدکنندگان بزرگ بازار خود را تغییر دهند و این امر باعث کاهش رقابت سالم در بازار هند شده است. این نشان دهنده قدرت زیاد این پلتفرم ها در بازار و تاثیر آن ها بر تصمیم گیری های مصرف کننده است.
کمیسیون رقابت هند گفته است که این شرکت ها باید سیاست های خود را تغییر دهند تا در بازار رقابت کنند. این تغییرات شامل پایان دادن به قراردادهای مدت معین و ایجاد فضای عادلانه تر برای همه خرده فروشان است. همچنین این سازمان تاکید کرده است که فعالیت این شرکت ها را به دقت رصد خواهد کرد تا از تکرار چنین مواردی جلوگیری شود.
در نهایت، این مقاله اهمیت حفظ رقابت خوب در بازار و جلوگیری از رقابت کند را برجسته می کند. مصرف کنندگان باید از قیمت های متفاوت و رقابتی برخوردار شوند و این تنها با حفظ رقابت خوب در بازار امکان پذیر است.
دیدگاهتان را بنویسید