ایجاد تغییرات در سازمان مدیریت و شرکت ساختمانی چندان به مدیریت بستگی ندارد
در واقع برخی از کارشناسان و فعالان فاوا هستند که چندان به این تصمیمات خوشبین نیستند. نیما نامداری، مدیرعامل کارنامه، تحول در شرکت ساختمانی را امیدوارکننده نمی داند و می گوید:
شرکت ساختمانی اختیارات خاصی دارد و به نظر می رسد حتی وزیر ارتباطات هم نمی تواند سیاست های اصلی کشور را در این شرکت تغییر دهد. تعدادی از سازمان ها، از سازمان های دفاعی و نظامی گرفته تا سازمان های سیاسی، قدرت نفوذ در صنعت ساختمان را دارند و کابینه قدرت چندانی برای بازی در این صنعت ندارد. “
– نام تو نیما است، مدیرعامل پلتفرم کرمه
وی همچنین این قانون را اینگونه توضیح می دهد: به نظر می رسد سازمان نظارتی توانایی خاصی به جز قرار دادن لیست مالیاتی و قوانین واضح و قابل قبول برای شرکت هایی که دارای مجوز FCP و اپراتور هستند، ندارد.
منتظر کمک شما در مدیریت اقتصاد فاوا و مدیریت اینترنت هستم
شهاب جوانمردی، مدیرعامل فناپ در خصوص انتخاب ستار هاشمی به ایندکس کن گفت: آنچه مهم و مسلم است این است که انتخاب افراد دارای مهارت، دانش و سابقه یک پست ویژه کاری است که در حال حاضر باید انجام شود. ، انتصاب آقای فتاحی در رگولاتوری و انتصاب آقای اکبری در شرکت ساختمانی را دیده ایم و همه اینها با شهرت و مهارتشان از بهترین راه ها برای حضور در این حوزه ها است.
جوانمردی همچنین ابراز امیدواری می کند که هیئت حاکمه با حضور فتاحی پایدار باشد و بدنه به اقتصاد منطقه کمک کند. وی همچنین در مورد این شرکت ساختمانی گفت:
حضور جناب آقای اکبری با توجه به دانش و تخصص ایشان می تواند منجر به نوسازی و توسعه زیرساخت ها و استفاده از توان بخش خصوصی در توسعه زیرساخت ها و موضوعاتی مانند کمک به ساخت راه های ارتباطی، ایجاد راه های ارتباطی شود. بخش بعدی اینترنت، بهبود سرعت و سرعت اینترنت و “پایداری شبکه ای که همه می خواهند، باید بیشتر و بیشتر انجام شود.”
– شهاب جوانمردی، مدیرعامل فناپ
آینده وزارت ارتباطات چگونه است؟
البته مدیرعامل فناپ معتقد است برای قضاوت در مورد تداوم وزارت ارتباطات و اینکه هاشمی چگونه می تواند در این وزارتخانه تغییراتی ایجاد کند، باید از این برنامه ها و تصمیمات اطلاع داشته باشیم. او توضیح می دهد:
وی افزود: آنچه ما به عنوان برنامه های آقای هاشمی برای وزارت ارتباطات داریم، همان چیزی است که ایشان به عنوان وزیر به مجلس ارائه کردند، من بعد از انتخاب و انتصاب ایشان در پست وزارت ارتباطات هیچ برنامه مدونی از ایشان ندیدم. برای بررسی برنامه های آنها و ارائه توصیه ها، باید منتظر کنفرانسی باشیم که آنها بتوانند در مورد برنامه های خود صحبت کنند.
جام بور: هاشمی در دنیای اقتصاد دیجیتالی پذیرفته شده است
کیوان جام بورگ نیز معتقد است هاشمی شناخت خوبی از مسائل و مشکلات دارد و دانش و توانایی حل مشکلات را دارد و این یکی از نقاط قوت اوست. جامه بور همچنین می گوید: هاشمی در بخش خصوصی مورد پذیرش گسترده فضای اقتصاد دیجیتال است و همه اینها باعث افزایش اثربخشی کار و اثربخشی اقدامات او می شود.
نیما نامداری، مدیرعامل کرمه به اندازه جام بزرگ بدبین نیست. وی با اشاره به اینکه بیشتر حوزههای اداری و فنی زیرمجموعه وزارت ارتباطات نیست و بیشتر فعالیتهای آن در ارتباط و چندین ارتباط با سایر سازمانها است، خلاصه میکند که هاشمی شناخت کافی و لازم از این ارتباط را ندارد. و سایر سازمان ها و شاید به همین دلیل گزینه مناسبی برای وزارت ارتباطات نیست. نامداری می گوید:
مهم ترین وظیفه وزیر ارتباطات این است که بتواند با سایر سازمان ها مانند شورای عالی فضای مجازی، وزارت کشور، وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح، ارتباط برقرار کند. و غیره، برای اطمینان از آنها. مطابق با دستورات دولت چنین کاری به جای مهارت ها و توانایی های خاص به مهارت های سیاسی و انسانی نیاز دارد. یعنی فردی که دانش شخصی دارد، مورد اعتماد سازمان هاست، قدرت تایید دارد و فردی است که قبلا چنین موقعیت هایی را تجربه کرده است.
– نام تو نیما است، مدیرعامل پلتفرم کرمه
نامداری با ذکر این حقایق می افزاید: «شاید الان اگر بخواهم وزارتخانه ای را انتخاب کنم که وزیرش جوان نباشد، بگویم وزارت ارتباطات».
نامداری: وزیر ارتباطات بیش از مهارت و توانایی خاص به مهارت های سیاسی و فردی نیاز دارد.
البته مدیرعامل کارنامه، هاشمی را دارای مهارت فنی و سابقه کاری طولانی در حوزه فاوا می داند، اما می گوید علاوه بر این دو ویژگی، داشتن سابقه خدمت برای وزیر ارتباطات مهم است. سطح و داشتن دانش کافی از ارتباط با سایر سازمان ها:
وی ادامه داد: من سابقه مدیریت قوی و توانایی مقابله با مشکلات دشوار را در شرایطی که مسائل از نظر سیاسی غیر اطلاعاتی و سیستماتیک در سخنان ایشان بوده است ندیدم به همین دلیل از ابتدای انتخابات امیدی نداشتم. من در دوره گذشته می بینم که همین وضعیت ادامه دارد، من نمی بینم که آنها با اعتماد به نفس، شجاعت و اعتماد به نفس وارد ماجرا شده اند، به نظر من به دلیل عدم آگاهی در این سطح، امیدی در آنها دیده می شود.
کمتر درباره «فیلتر» و حذف آن می شنویم
در این یک ماه که از شروع کار هاشمی در وزارت ارتباطات می گذرد، آنچه از صحبت های وی در مطبوعات برمی آید این است که بحث فیلترینگ یا برکناری او به صراحت قبلی مطرح نشده است. حتی الفاظی مانند رفع فیلتر و امثال اینها جای خود را به عباراتی مانند «توسعه شیوه نوین مدیریت فضای مجازی» داده است و وزیر تلاش وزارت ارتباطات را معطوف به «ماهیت اینترنت» می داند. .
نامداری همچنین توضیح می دهد که مشکلی مانند فیلترینگ اغلب دلایل غیرفنی دارد و رفع محدودیت ها مستلزم گفتگو با نهادهای امنیتی است و این باعث می شود بسیاری از مشکلات تنها با بحث حل نشود.
آنها ممکن است فکر کنند که مسائل از طریق مذاکره حل می شود، اما به نظر می رسد که اینطور نیست. مهمترین مسئله ای که امروزه این حوزه با آن مواجه است، بحث آزادی اینترنت و کیفیت، کارکرد، امنیت و قابلیت های اینترنت است که مردم از آن استفاده می کنند. اما چیزهایی که اینترنت ما را بد، ارزان و گران کرده است، همگی کمتر فنی هستند و بیشتر سیاسی هستند. اگرچه تحریم ها در این مورد اهمیتی ندارد، اما این تحریم ها نیاز به هماهنگی با نهادهایی مانند وزارت امور خارجه و شورای عالی امنیت ملی نیز دارد.
– نام تو نیما است، مدیرعامل پلتفرم کرمه
به گفته نامداری، هاشمی همچنان به زمان نیاز دارد تا بتواند در این زمینه کارهای جسورانه انجام دهد: «شاید چون این اولین اتفاق او در این سطح است، زمان زیادی نیاز باشد تا بتواند کارهای واقعی و جسورانه انجام دهد. فرهنگ عمومی مردم و اعتبار کسانی که به آقای آقای رای داده اند را از بین می برد.
سه اولویت برای وزارت ارتباطات در آینده
با این حال کیوان جامبرز معتقد است که در ایجاد تغییرات در کشور از طریق سه رکن مهم فاوا که به گفته او، اگر هاشمی موفق به تحقق آن شود، میتواند نقش وزارت فاوه را بهعنوان نهادی مؤثر بر اقتصاد کشور و اقتصاد کشور تقویت کند. زندگی شهروندان:
۱- رفع محدودیتهای ناشی از فیلترینگ و دسترسی به اینترنت رایگان با در نظر گرفتن قوانین شفاف و شفاف برای مدیریت فضا؛ ۲- جبران کمبود اعتبارات مناسب در سالهای گذشته بهویژه در حوزههای مرتبط با زیرساختها. و مشارکت برای شرکت های بزرگ اقتصاد زیستی و ایجاد همکاری های بین المللی 3- ساماندهی توزیع محصولات در سایر حوزه های اقتصاد دیجیتال (با توجه ویژه به حوزه فیرنوری در دولت قبل). به ویژه نفوذ فناوری نسل چهارم انقلاب صنعتی در صنعت عمومی و فرهنگ اقتصاد و مشارکت شرکت های فناور به عنوان بزرگترین فرصت برای توسعه و مهمترین شاخص بهره وری شرکت ها در کشور است.
دیدگاهتان را بنویسید